Banić-Pajnić, Erna (2002) Neka interpretacijska sporenja vezana uz renesansnu filozofiju. Prilozi za istraživanje hrvatske filozofske baštine, 28 (55-56). pp. 29-42. ISSN 0350-2791
|
Text
Neka_interpretacijska_sporenja_vezana_uz_renesansnu_filozofiju_Prilozi_2002.pdf - Published Version Download (405kB) | Preview |
Abstract
Sve od trenutka kad si je sedamdesetih godina dvadesetog stoljeća u znanstvenoj javnosti nekako izborila »mjesto pod suncem«, u odnosu na tradicionalnu originalna interpretacija renesansne filozofije Francis A. Yates bila je izvrgnuta kritikama koje ne prestaju ni u najnovije vrijeme. Te se kritike najčešće odnose na njene interpretacije pretpostavki »revolucionarnosti« Giordana Bruna, točnije, na njen pokušaj da, interpretairajući Brunu u kontekstu recepcije hermetičkih spisa i hermetičke tradicije, sruši mit o Bruni – martiru novovjekovne znanosti. Tekst predstavlja osvrt na jednu od novijih kritika upućenih onom smjeru interpretiranja renesansne filozofije što ga je inicirala Francis A. Yates. Radi se o knjizi Hilary Gatti, koja je na neki način reprezentativna utoliko što ponovno pokušava dokazati, a upravo kroz polemiziranje sa spomenutim smjerom interpretiranja, kako je Bruno u mnogočemu anticipirao postavke novovjekovne znanosti, tražeći pritom uporište za svoje teze u onim Bruninim tekstovima, u kojima se ovaj bavi »matematikom«. Kako je interpretacija Yatesove imala je mnogo ljedbenika napose među talijanskim povjesničarima filozofije, koji su se, baveći se renesansnom filozofijom, bavili i filozofijom Frane Petrića, a čija se misao u mnogo aspekata dodiruje s Bruninom, u tekstu se teze što se odnose na Brunovu filozofiju dovode u svezu s tezama izloženim u nekim suvremenim interpretacijama creskog filozofa.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | B Philosophy. Psychology. Religion > B Philosophy (General) |
Depositing User: | Maja Šoštarić |
Date Deposited: | 22 Sep 2014 12:59 |
Last Modified: | 22 Sep 2014 12:59 |
URI: | http://eprints.ifzg.hr/id/eprint/157 |
Actions (login required)
View Item |