Zovko, Jure (2014) Obrazovanje u kontekstu Hegelove „druge prirode“. Acta Iadertina, 11 (1). pp. 83-94. ISSN 1845-3392 (Tisak) ISSN 1849-1243 (Online)
|
Other
1.zovko.PDF - Published Version Download (1MB) | Preview |
Abstract
U ovom članku riječ je o Hegelovom poimanju obrazovanja (Bildung) u kontekstu „drugeprirode“. Pod „drugom prirodom“ Hegel podrazumijeva „svijet duha koji je on sam stvorio“(Filozofija prava § 4). Taj svijet duha zapravo je „životni svijet“ (Lebenswelt) tradicije, umjetnostii kulture u kojemu se sloboda etablirala kao temeljna vrijednost. Po Hegelovom mišljenju,zadatak obrazovanja (Bildung) i formiranja u filozofskoj tradiciji jest postići da se prihvatimoralnost koja je postala „druga priroda“ individuuma. Za Hegela, obrazovanje je procesu kojemu se individualni um udiže do univerzalnosti. Obrazovanje (Bildung) kao uzdizanjesvijesti do spoznaje i znanosti (Wissenschaft) nije prenošenje i akumulacija informacija, negoje to oblikovanje mislećeg subjekta. Sukladno tomu, oblikovanje je interpretirano kao kritičkoposvajanje i posredovanje kulture.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | B Philosophy. Psychology. Religion > B Philosophy (General) |
Depositing User: | Maja Šoštarić |
Date Deposited: | 01 Dec 2017 11:56 |
Last Modified: | 27 Nov 2019 10:04 |
URI: | http://eprints.ifzg.hr/id/eprint/673 |
Actions (login required)
View Item |